Jumpat jatkuvat toistaiseksi normaalisti sisätiloissa

4.10.2020

Seuraamme Pyrinnön johdon kanssa yleisiä ohjeistuksia ja suosituksia koronan suhteen. Suosittelemme, että tunneille tullaan vain hetki ennen tunnin alkua ja mikäli mahdollista jo valmiiksi jumppavaatteisiin pukeutuneina. Jokaisella on myös syytä olla oma matto mukana. Vältetään yhteisten välineiden käyttöä. Toistaiseksi kaikki Pyrinnön tunnit jatkuvat normaalisti sisätiloissa. Myös syyslomalla aikuisten jumpat pidetään normaalisti. Kaupungilta tullut yleinen ohjeistus, jota on syytä noudattaa myös Pyrinnön jumppiin osallistuttaessa.

Helsinki suosittaa vahvasti 15 vuotta täyttäneille kasvomaskin käyttöä kaikissa kaupungin sisäliikuntapaikoissa, kun lähikontaktia ei voida välttää. Suositus perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n antamaan koronaepidemian kiihtymisvaiheen maskisuositukseen, joka koskee laajasti julkisia tiloja. Liikuntaan tai urheiluun sekä niiden seuraamiseen käytettävien tilojen (myös uimahallit) osalta maskin käyttöä suositellaan vahvasti vähintään yleisissä tiloissa ja pukeutumistiloissa. Maskien laaja käyttösuositus täydentää muita turvallisuusohjeita, joihin kuuluu huolellinen käsihygienia, turvavälit, sairastaminen kotona ja koronatestiin hakeutuminen pienissäkin oireissa.

Kaupunki ei jaa palveluissaan kasvomaskeja asiakkailleen, vaan lähtökohtaisesti jokainen on itse vastuussa kasvomaskin käytöstä, hankkimisesta ja tästä aiheutuvista kustannuksista. Vähävaraiset voivat hakea ilmaisia maskeja kaupunkien maskijakelupisteistä.